Konference Duševní zdraví - 18.2.2025 od 9:00 do 16:45

Novinka
Neohodnoceno
1 250 Kč
Vyprodáno Skladem (1 ks) Skladem (1 ks) Vyprodáno Zvolte variantu
Varianta

"Prakticky a spolu - Primární prevence a duševní zdraví"

Detailní informace

Detailní popis produktu

Termín konání je 18.2.2025 od 9:00 do 16:30 v Multimediálním sále Krajského úřadu (U Jezu 642/2a, 461 80, Liberec 2)

Účast na semináři je možná teprve po zaplacení poplatku.

Přihlašování bude spuštěno 2.1.2025.


Anotace jednotlivých příspěvků:

Charakter a morální odolnost

Prof. PhDr. Jan Hábl, Ph.D. je manžel, otec, pedagog a komeniolog. Zakladatel Centra rozvoje charakteru (cerc.cz). Po studiích filozo­fie výchovy při University of Wales působil jako učitel angličtiny, věnoval se výzkumu v Komenského institutu v Praze, přednášel na univerzitách v Hradci Králové a v Ústí nad Labem v oborech na rozhraní pedagogiky, antropologie, etiky a historie vzdělá­vání. Je autorem titulů odborných i krásných, např. Labyrint upgrade. Jinotajný román (nejen) pro děti (2015), Na charakteru záleží, problém učitelnosti dobra (2020), I když se nikdo nedívá, fundamentální otázky etického vychovatelství (nakl. P. Mervart 2015), Aby člověk neupadal v nečlověka (nakl. P. Mervart 2015), Učit (se) příběhem. (Host 2013), On being human(e) (Wipf&Stock 2017).

Morálně odolný člověk nepodléhá pokušení dělat to, co ví, že by dělat neměl. Komenského slovy, morálně odolný jedinec ví, co je dobré, chce, co je dobré a koná, co je dobré, a to i když se nikdo nedívá. V přednášce je srovnána Komenského mentalita (antropologie) poslání s mentalitou (antropologií) oběti a jejich implikace pro morální odolnost. Mentalita poslání předpokládá rozvinutý morální charakter, klíčová otázka proto zní, jak se charakter rozvíjí a vzdělává.

Jak odborné mýty ve školství snižují resilienci dětí a zvyšují únavu pedagogů

PhDr. Helena Vrbková, ředitelka organizace Život bez závislostí z. s., šéfredaktorka časopisů Prevence a Třídní učitel a vedení třídy, vedoucí sebezkušenostních výcvikových programů KVP 

  • Co je resilience, odborné omyly a mýty vedoucí k nízké odolnosti dětí a únavě dospělých,
  • kde končí motivační realita a začíná mýtus motivování,
  • široká odpovědnost pedagoga za učení dětí v hodině jako mýtus – triáda: odpovědnost rodičů, dítěte a pedagoga, kde a jak lze definovat,
  • nekonkretizované hranice v odpovědnosti nezanesené do mapy odpovědností,
  • mýtus "trvalého příjemna" ve škole, nezralé trendy a nároky ve školství,
  • zneužité pojmy ve vzdělávání: "spravedlnost, morálnost, spokojenost..."
  • široké nároky bez konkrétních cílů,
  • mýtus nadřazující spokojenost nad kvalitu učení,
  • jak odborné mýty ve školství snižují resilienci dětí a zvyšují únavu pedagogů.

Duševní zdraví dětí a dospívajících z pohledu pedopsychiatrie 

Mgr. Bc. Gabriela Míková, psycholožka dětské psychiatrie, KNL

 Příspěvek se zaměří na představení psychických poruch v dětství a adolescenci, se kterými se v rámci pedopsychiatrické péče nejčastěji setkáváme. Budou uvedeny obvyklé projevy duševních onemocnění, které můžeme u dětí a dospívajících zachytit. Dále se zaměříme na možné přínosy včasné identifikace a poskytnutí odborné péče u dětí v oblastí duševního nemocnění ze strany dětských psychiatrů a psychologů. Příspěvek doplní aktuální data k výskytu duševních poruch v dětství a adolescenci a informace k celkovému stavu dětské pedopsychiatrie u nás. Závěr bude věnován představení pracoviště Oddělení dětské a adolescentní psychiatrie Krajské nemocnice Liberec, a.s. 


Péče o duševní zdraví v PPP Liberec

Mgr. Jana Hlavová, speciální pedagog, ředitelka PPP Liberec

Kam směřuje prevence na školách? Systém a cíle primární prevence rizikového chování v Libereckém kraji

 

Zrušení účasti

Storno účasti musí být provedeno na e-mail: vzdelavani@majakops.cz

  • Při odhlášení 7 a více pracovních dní před školením – vrátíme vám plnou cenu poplatku.
  • Při odhlášení 2 pracovní dny před školením – vrátíme vám 50 % z ceny poplatku.
  • Při odhlášení 1 den před a v den školení – již žádnou část poplatku nevracíme.